mil

Alla inlägg den 31 juli 2011

Av Madelene - 31 juli 2011 20:06

Nu var det ett tag sen jag skrev nåt, men det är inte alltid man hinner

eller käner för det riktigt.

Men nu blir det några rader! :)

Jag har köpt ny bil, den gula fasan, en pippigul skoda felicia och försöker

just nu sälja min mazda 323.

Det är en snubbe som har hört av sig om den men han verkar skum....

Så vi får se hur det blir med honom.


 


Jag har fjantat runt med kameran lite, mest på skoj men i alla fall :)

Nu är det bara 1 månad kvar tills Pysen ska stälas ut igen!

Jag tror allt att jag fått upp honom lite i hull nu för jag har lyckats lura i honom

mer mat än vanligt och har försökt göda honom lite med falukorv.

Han äter på mer fasta tider nu och han äter större mängder.

Allt jag behövde göra med fodret var att lägga det i blöt så åt han som aldrig förr.

Och ibland får han det torrt och då är det lika nytt och spännande som de blöta.

Vet inte om han är lättlurad eller bara gillar variationen.


Vi var och fiskade igår kväll och då fick Pysen simma för första gången :)

Jag skrattade så jag höll på ramla ur båten, han såg SÅ rolig ut när han

flöt runt i vattnet, all päls flöt upp och låg som ett täcke på vattnet.

Men han verkade tycka det var ganska trevligt, det var ju så varmt igår!


 


För övrigt så fick jag spontant ledigt den här helgen!

Hur skönt som hellst, Robert hade glömt att det var min jobbhelg och

hade jouren så han frågade om jag kunde tänka mig att jobba nästa helg

istället, frågan kom fredag strax innan lunch och svaret blev: INGA PROBLEM


Mindre roliga grejer som hänt sedan jag skrev sist är att min mor fått en

lättare stroke. Men hon är hemma igen nu och har fått övningar för handen

och benet, jag vet inte riktigt hur omfattande det var jag har inte träffat

henne än :(

Men hon kommer att bli bättre i alla fall om hon bara får ta det lugnt.

Kan dock inte påstå att jag blev mycket lugnare av de, men det reder sig!


Jag är kattvakt den här veckan åt farsans katter och funderar på att natta

där ett par dagar så att jag slipper åka så mycket fram och tillbaka och

så kan jag ju simma pysen lite i sjön också, får ju passa på att bygga lite bra

muskler!


 


Glömde nästan!

Jag har fått börja rida hos grannen på jobbet.

Hon har 4 fullblod som hon tävlar galopp med och en av dem skaffade hon

förrförra veckan och det är honom jag har ridit hittills :)

Han är 3 år och som en tunna dynamit MEN så snäll!

Jätte gosig kille, han är bara väldigt pigg.

Annars är jag väldigt förtjust i vallacken hon har sen tidigare, Allan.

Han är självtränsande och lyfter ett ben i taget när man borstar honom för att

man inte ska glömma att borsta i ljumskarna :P


 


Ovido - Quiz & Flashcards