mil

Alla inlägg under februari 2012

Av Madelene - 27 februari 2012 20:27

Nu är jag suuupertrött!

För tre veckor sen fick jag för mig att jag skulle skaffa praktik på måndagar eftersom

den dagen blevöver på mitt schema varje vecka!

Sagt och gjort, jag fick praktikplats på "Hund i centrum" på backaplan i Göteborg.

Trivdes som fisken i sjön men tänkte inte på att var tredje arbetsvecka skulle bli 12 dagar lång....

Ja och det är en sån jag har haft nu så jag är helt slut!

Tyvärr upptäckte jag att det blev lite dyrt för mig att ha praktik där då det innebar att jag fick köra 12 mil

varje måndag för att jobba gratis.

Så jag stannade bara 3 måndagar innan jag fick tacka för mig.

Tror dessutom det blir bättre för Pysen så, han fick inte ut så mycket av vår praktik.

Så vi får hitta på eget bus på måndagar istället! :)

Och så får matte tillbaka sina sovmornar ;)


Tänkte jag skulle dela med mig av Pysens fantastiska sångförmåga :P

Det är så att när han är jätteglad och vi sätter igång och taggar honom lite till

och dessutom ylar lite så startar han!

Han ylar järnet och slutar inte förrän vi slutar xD

 
  

Förutom alla hundar jag hunnit med så har jag även varit iväg på

en liten återträff, eller, filmkväll för oss som tog studenten i april :)

Jätteroligt!

Ååååh va nostalgiskt det blev redan på vägen till töreboda igen! Och när man kom fram

till skolan!

Gud vilken mes jag är... men.. haha det var faktistk så!

Finklädd/väldvårdad klädsel hade jag svårt att tolka så min tolkning blev nytvättade

neutrala kläder :D

För int tänk ja ha klänning i onödan inte. Näh! ;D


 


Tillbaka till mitt arbets-slit då, jag får faktiskt en liten paus nästa vecka! :)

Jorå, för jag ska med lilla far upp till norrland igen! :)

Det ska bli så mysigt! Det var 1,5 år sen jag var där sist så det är så dags nu.

Är lite nojjig att åka ifrån jobbet bara då mitt lilla djurvårdsprojekt inte står upp än.

Hittade en kalv som var väldigt hängig och inte kunde gå förra veckan.

Började mata henne med mjölk igen för att få igång henne men allt bara rann ur munnen

på henne så jag började gräva i munnen för att kolla vad som var fel.

Det visade sig att hela munhålan samt matstrupen var helt packad med tuggbollar som hon inte

kunnat svälja.

Det var alltså stopp i halsen på henne.

Jag drog ner hela armen i halsen på henne för att få ut allt, fick handen idisslad på köpet, och när allt var ute började hon så smått suga i sig lite mjölk.

Hon rörde inte benen och kunde knappt lyfta huvudet men det kändes ändå som att hon borde

få en ärlig chans innan man avlivar henne.

Och idag en dryg vecka senare så har hon nästan rest på sig och äter allt man sätter fram! :D

Fortsättning följer! :)

Ovido - Quiz & Flashcards