mil

Direktlänk till inlägg 17 september 2012

Agility och nytt jobb!

Av Madelene - 17 september 2012 23:46

 


Det får bli lite blandad kompott idag!

Jag har lärt känna Qlapton lite bättre nu så vågar kräva lite mer av honom när vi

är ute på turer och det går faktiskt riktigt bra!

Han har lätt att samla sig och är inte särskilt bråkig med någonting.

Han gjorde ett jämnfotahopp när vi var ute förra gången, men det var för att vi nästan

fick ett rådjur i knät som kom rusandes ner för en slänt.

Den vände dock precis bredvid oss.

Men då tyckte jag i alla fall att ett litet skutt var befogat, lovar att jag hoppade högre i sadeln! ;)


 


Det såg ju lite dystert ut på mitt jobb nu när mjölkpriserna rasade!

Men stängs en dörr så öppnas en annan, jag har sökt jobb på Arken zoo och

ska nu få provjobba från onsdag nästa vecka för att se hur vi trivs ihop :)

Det är tänkt att jag ska gå kvar där jag är 2 dagar i veckan + vissa helger och gå

på arken zoo 2-3 dagar i veckan.

Den lilla detaljen är att det är 16mil emellan mina jobb :P

Tur man har släktingar som bor i närheten av butiken som ställer upp och låter

mig bo där ett par dagar i veckan! :) <3



Vi har tränat agility idag och det gick skitbra!

Det är bara andra gången vi kör bana så jag tycker Pysen är superduktig! :)

Han är lite osäker på säcken för den är lite tung för honom att putta upp men det

får vi jobba på tills nästa gång!

I övrigt sköter han sig jättesnyggt!

Det är väldigt praktiskt när någon kan filma träningen för då kan jag se i efterhand alla ställen jag gör fel

på och vad jag ska tänka på lite extra!



 

Vi har även varit och hälsat på en vän idag och kollat på valpar!

Så nu är jag bebissjukare än någonsin!

Det var jättekul, Pysen har fått vara en riktig lekfarbror och var jättesnäll med

valparna hela tiden.

Han blev extra förtjust i en som hette Benjamin :)


 


Så sammanlagt har det blivit ungefär 5-6 timmars hundaktivitet idag :)

Så det ligger en väldigt trött vovve bredvid mig i skrivande stund vill lova.

Tror att han har haft en bra dag, det har jag!


BTW! Imorgon är det träningstävling på brukshundsklubben i agility, spännande! ;D


Over and out!


 
  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madelene - 17 februari 2014 03:06

Andra dumheter vi pysslat med här borta är Cosmic Run bland annat! Vi anmälde oss till ett lopp i San Fransisco (som visade sig egentligen vara en bit utanför) som skulle vara 5km långt. Loppet var kvällstid och förutom att knata runt banan sku...

Av Madelene - 17 februari 2014 02:35

  Jag tänker mig att det kan vara trevligt att få se och veta lite hur det ser ut där jag nu spenderar den mesta av min tid. Jag har ju tuggat mig igenom min första quarter på foothill college där jag betade av kurserna: Counseling 5, Spanis...

Av Madelene - 17 februari 2014 00:37

    Eftersom jag nu försummat skrivandet en aning (igen) så får det bli en lite stötvis uppdatering nu istället när jag har lite tid över att sätta mig ner.   Sist skrev jag ju om att jag hade fått fast boende, nu har jag ju då flyttat IGEN!...

Av Madelene - 22 september 2013 10:15

     Att fylla år 11e September och befinna sig i USA var onekligen lite... speciellt! Fast egentligen inte, men det var defenetivt mer minnes arrangemang kring twin towers än vad man ser i Sverige. Födelsedagen firades i Palo Alto med käk p...

Av Madelene - 11 september 2013 08:03

Har hunnit med en hel del grejer sen sist! Jag har bland annat varit en tur till San Fransisco och genomgått en personlighetsförändring! Jag hatar shopping... MEN, denna dag lydde jag inte under denna lag då jag storögt gled genom butikerna med...

Ovido - Quiz & Flashcards