mil

Alla inlägg under juli 2012

Av Madelene - 29 juli 2012 20:56

Oj oj, här var det tomt.

I vanlig ordning, så jag kan nog sluta säga oj varje gång.

Men har inte haft tid  över till nånting speciellt jag velat göra senaste veckorna

då jag faktiskt har flyttat, IGEN!

Och det var ju lite bökigt att få ihop det sista då allt skulle krångla för mig.

Jag skulle få hjälp med sista lasset av min far och hans kombi med släp (han hade redan kört en vända med de stora grejerna)

Men han hann inte med det då han själv också skulle på semester och försvann norrut.

Attans... Men hans bil skulle komma tillbaka med en kompis så den kunde jag låna.

Dock skulle den vara tillbaka först vid 17-18 på eftermiddan och då hade jag räknat med att vara klar redan.

Så jag bestämde mig för att köra alla lådor med min enorma skoda felicia istället.


Så på morgonenn när jag precis kommit fram till lägenheten och ska packa bilen får jag punka....

Och det finns ingen hemma som kan hjälpa mig, och ingen annan bil jag kan använda och det är sista

veckan innan jag ska vara ute ur lägenheten... Ingen press

Ungefär i sekunden jag skulle slita av mig håret kom en kille och frågade om jag hade ett reservdäck.

Mjo svarade jag och tänkte mig att jag säkert bara hade ett sånt där nöddäck, inte så optimalt att flytta grejer

med men vad gör man?

Dock till min stora lycka såg jag att det var ett riktigt däck jag hade!

Då behöver jag ju inte slita håret av mig, då är det inga problem! :D

Men så hade ju min domkraft rostat ihop.... Åter till flintbyggandet då?

Men killen som hade stannat sprang och hämtade sina grejer och bytte däcket åt mig :)

Till mitt försvar erbjöd jag faktiskt att byta det själv bara jag fick låna grejerna men han bytte så gärna.

Sweet!

Sen var det bara att tuta och köra igen!

Och jag blev faktiskt klar med allt den dagen.

Mia kom och höll mig sällskap och hjälpte mig flyttstäda lite sen åkte vi hem och badade.


Men för att återknyta lite till rubriken i det här innlägget så slänger jag upp en video som

jag spelade in hemma hos Mia när vi tog en promenad ner mot älven!

Min hund och en kalv han aldrig sett förr hittade varandra på en sekund!

Det roligaste av allt var att när vi kom tillbaka från älven så stog han och väntade på oss :)



För att uppdatera lite från förra inlägget så kan jag säga att produkterna jag valde att prova på

Pysens päls har fungerat skitbra!

Det blev skillnad redan vid första användningen och har bara blivit bättre och bättre.

Den negativa kritiken vi fått för pälsen försvann redan på första utställningen efter att jag börjat

använda grejerna och då hade jag bara hunnit med 2 användningar.

Så, PURE PAWS har kanon produkter och rekomenderas starkt om du vill hålla utställningskondition

på din hunds päls.

Nästa utställning vi ska på är helgen den 25-26e augusti.

Men så har vi ju ett kulturkalas i Göteborg vi måste hinna med också ;)


 


Just nu sitter jag och göttar mig under min semester nr 2!

Förra gången hade jag ju bara semester i 1 vecka men nu har jag i hela 2 veckor!

Guuuud så gött och jag tänker bli sååååå tjock på allt gött jag ska stoppa i mig under ledigheten!

Sen när jag börjar jobba igen ska jag gråta en skvätt och börja springa av det igen ;)

I övrigt så börjat jag och Pysen en agilitykurs strax efter semesterslutet så det ska bli jättespännande! :)


Avslutar med en bild från en mycket lyckad utekväll i fredags!


 
  

Ovido - Quiz & Flashcards