mil

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2013

Upptäcksfärd

Av Madelene - 25 augusti 2013 06:24

   Jag har upptäckt mycket nytt på kort tid.

Bland annat den vita lilla spindeln som plötsligt infann sig bredvid mitt huvud när jag skulle ta en liten

lur för att lugna min jetlag.

Jag karatehoppar rakt ner från våningsängen och skrämmer livet ur den stackars ryssen som har sängen under

och börjar fråga ut honom om vilka spindlar som är giftiga här.

Den här var tydligen helt ofarlig... men man vet aldrig!


Jag har kollat på lite annonser och bestämt mig för att åka och kolla på ett rum. Eller gå för att

vara mer exakt, då jag kollat google maps och tyckte att det var ju sååå nära.

Jag ska bara knata bort till Patricias hotell först så går vi ihop och kollar på rummet.

Efter att ha promenerat i 45 minuter kommer jag fram...

Vi bestämmer oss för att ta taxi bort då vi börjar få bråttom och google maps menar att med bil tar det 13minuter.

När taxin kommer vet inte chauffören vart adressen ligger... Så vi får använda gps på Patricias telefon för att hitta.

Misstänker att han körde runt lite onödigt mycket...

Rummet var dock fint och hyresvärden jätte trevlig men det var något dyrt så jag får räkna på budgeten lite innan jag bestämmer mig.


Nu tänker vi att vi har ju inte bråttom längre så nu kan vi ju gå tillbaka!

Vi går en bit, hittar en matvaru butik och går in. Båda är som ugglor på allt gött som inte finns i sverige och hur stooort allt är och hur vi vill ha ALLT. En effekt av att vid 14:00 fortfarande inte ha ätit frukost kanske?

Vi gör även depå stopp vid en snabbmatskedja, 2 gånger, för att vi förutom maten hittade kärleken i deras strawberry lemonade. Och det var ju grisvarmt så det var vi värda, jöh!

När vi äntligen kommer tillbaka till hotellet, efter ha trott se det 14ggr längs vägen, visar gps:en 9,2km.

Och då har jag fortfarande 45 minuter kvar innan jag når mitt hem.... Men pausade och snackade lite skräp på

hotellet innan jag knallade vidare.

Så nu sitter jag ner (hallelujah) och njuter i min nya kräftbränna. För självklart smörjde jag ju inte in mig innan jag gick för det var ju ändå såååå nära!?


Men allt som allt, en bra dag och jag är ruskigt nöjd med att ha utforskat området trots mitt obefintliga lokalsinne :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madelene - 17 februari 2014 03:06

Andra dumheter vi pysslat med här borta är Cosmic Run bland annat! Vi anmälde oss till ett lopp i San Fransisco (som visade sig egentligen vara en bit utanför) som skulle vara 5km långt. Loppet var kvällstid och förutom att knata runt banan sku...

Av Madelene - 17 februari 2014 02:35

  Jag tänker mig att det kan vara trevligt att få se och veta lite hur det ser ut där jag nu spenderar den mesta av min tid. Jag har ju tuggat mig igenom min första quarter på foothill college där jag betade av kurserna: Counseling 5, Spanis...

Av Madelene - 17 februari 2014 00:37

    Eftersom jag nu försummat skrivandet en aning (igen) så får det bli en lite stötvis uppdatering nu istället när jag har lite tid över att sätta mig ner.   Sist skrev jag ju om att jag hade fått fast boende, nu har jag ju då flyttat IGEN!...

Av Madelene - 22 september 2013 10:15

     Att fylla år 11e September och befinna sig i USA var onekligen lite... speciellt! Fast egentligen inte, men det var defenetivt mer minnes arrangemang kring twin towers än vad man ser i Sverige. Födelsedagen firades i Palo Alto med käk p...

Av Madelene - 11 september 2013 08:03

Har hunnit med en hel del grejer sen sist! Jag har bland annat varit en tur till San Fransisco och genomgått en personlighetsförändring! Jag hatar shopping... MEN, denna dag lydde jag inte under denna lag då jag storögt gled genom butikerna med...

Ovido - Quiz & Flashcards