mil

Direktlänk till inlägg 22 september 2013

9/11 och valar i staterna!

Av Madelene - 22 september 2013 10:15

    

Att fylla år 11e September och befinna sig i USA var onekligen lite... speciellt!

Fast egentligen inte, men det var defenetivt mer minnes arrangemang kring twin towers än vad

man ser i Sverige.

Födelsedagen firades i Palo Alto med käk på cheescake factory och sen utgång till ett ställe som jag tyvärr inte kommer ihåg vad det heter!

Men mysigt var det med uteplats på baksidan med brasa och grejer.


 


Den 16e hyrde vi en bil och drog till Monterey på lite whale watching!

Vi hade en lite spännande start när gpsen, eller gåsen, inte ville samarbeta och när vi väl kommit iväg

och var en bra bit påväg på motorvägen så plingar bilen till... Vi hade fått en otankad..

Det löser vi! Efter att ha snurrat runt lite och frågat om väg så hittade vi en mack och var på väg igen.

Vi kom fram typ 5 minuter innan båten skulle gå men de var snälla och väntade på oss så vi hann med!

Hela hamnen kokade av sjölejon så jag brände typ halva kamerminnet innan vi ens kommit ut till havs (jameh dom ä ju söta!?).

Jätte cool känsla när de första valarna dök upp!

Det är helt galet hur stora dom är på nära håll..

Förutom valarna, sjölejonen och en del maneter hade vi även turen att få se några delfiner simma runt båten.



                 


Efter båtfärden stannade vi till och käkade onödigt lyxiga fish and chips men ibland får man ju unna sig!

Vi bestämde att vi skulle ta en omväg hem via highway 1 för att se oss omkring lite.

SÅ värt det, otroligt vackert längs hela vägen! Eller ja... tills det blev mörkt och vi inte kunde se mer.

Jag körde för första gången bil i USA på vägen hem, spännande! Desto mer intressant var att det även var första

gången jag körde med automat låda, kändes helt fel! Jag ville växla hela tiden, min vänsterfot saknade en uppgift!

Men man vande sig efter en stund och en halvnit haha.

Därefter var det riktigt kul att köra på de slingriga vägarna.

Kändes lite som att vara mitt i "need for speed" till mina passagerares fasa! *exhalterad*

Vi kom hem utan skador och med hel bil ;)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madelene - 17 februari 2014 03:06

Andra dumheter vi pysslat med här borta är Cosmic Run bland annat! Vi anmälde oss till ett lopp i San Fransisco (som visade sig egentligen vara en bit utanför) som skulle vara 5km långt. Loppet var kvällstid och förutom att knata runt banan sku...

Av Madelene - 17 februari 2014 02:35

  Jag tänker mig att det kan vara trevligt att få se och veta lite hur det ser ut där jag nu spenderar den mesta av min tid. Jag har ju tuggat mig igenom min första quarter på foothill college där jag betade av kurserna: Counseling 5, Spanis...

Av Madelene - 17 februari 2014 00:37

    Eftersom jag nu försummat skrivandet en aning (igen) så får det bli en lite stötvis uppdatering nu istället när jag har lite tid över att sätta mig ner.   Sist skrev jag ju om att jag hade fått fast boende, nu har jag ju då flyttat IGEN!...

Av Madelene - 11 september 2013 08:03

Har hunnit med en hel del grejer sen sist! Jag har bland annat varit en tur till San Fransisco och genomgått en personlighetsförändring! Jag hatar shopping... MEN, denna dag lydde jag inte under denna lag då jag storögt gled genom butikerna med...

Av Madelene - 25 augusti 2013 06:24


   Jag har upptäckt mycket nytt på kort tid. Bland annat den vita lilla spindeln som plötsligt infann sig bredvid mitt huvud när jag skulle ta en liten lur för att lugna min jetlag. Jag karatehoppar rakt ner från våningsängen och skrämmer livet...

Ovido - Quiz & Flashcards