mil

Alla inlägg under april 2012

Av Madelene - 15 april 2012 22:46


Helgledig och kreativiteten flödar!

Eller ja, för allt utom bakgrunder i vanlig ordning.. hehe

Men jag har i alla fall lyckats få "färdigt" en bild idag :)

Jag skulle vilja göra nåt mer avancerat med bagrund och massa färger men återigen... Det

är ju så mycket man vill göra men inte riktigt hinner med!

Eller har samvete att sitta ner och ägna sig åt när man har en hund som vill hitta på bus hela tiden!


 


Premiärfiske har det också hunnit bli!

Efter att ha öst ur båten säkert 200 liter vatten kom vi ut på sjön och kunde

inviga Pysens flytväst! :)

Han var väl inte överförtjust i den direkt men han lär uppskatta den dagen han trillar i!

Vilket jag med stor säkerhet kan säga att han kommer att göra så som han far omkring på

kanterna till båten ibland i jakten på spindlar och andra spännande varelser han hittar.

Det blev dock fångstlöst den här gången, men vi försöker igen en annan gång!



 

  Men lite trickträning hann vi allt med innan vi drog oss tillbaka!

För att kompensera för flytvästen (och för att vädret var så gött) så tog vi en

långpromenad i skogen och utforskade nya områden!

Vi hittade en ny grillplats och två nya sjöar :)

Så vi stannade på grillplatsen och tränade lite innan vi gick tillbaka till bilen och åkte hem.

Pysen har blivit riktigt duktig på slalom!

Han börjar till och med få upp tempot lite :)

Av Madelene - 12 april 2012 21:28

Jag är så grymt resa sugen just nu!

Men jagkan ju inte ens bestämma mig vart jag ska åka!?

Nu vill jag inte resa som i en vanlig 1veckas semester, jag vill ut och jobba!

Jag är gryyymt sugen på USA, Nya Zeeland och Australien men kan inte välja vilket.

Man skulle ju kunna köra allt men det har jag ju inte riktigt pengar till.

Fördelen om jag skulle dra till USA ett halvår är att jag faktiskt kan ta med Pysen dit.

Jag vill inte ta med honom till Australien.... Kanske skulle kunna ta med honom till Nya zeeland

men allt beror ju lite på hur länge man ska vara borta också.

Nån som är sugen att haka på eller!? ;D


 


Angående mitt lilla sjukvårdsprojekt, Inga, så är hon mycket piggare nu!

Vi är ute och går nästan varje dag och hon har fått tillbaka sina goda aptit.

Hon springer och skuttar till oc med lite emellanåt, så det ska nog bli ko av henne med en dag!

Hon hade en tuff start dock med tanke på matproppen och att hon under sin sjukliga period

dessutom drabbades av löss stackarn :/

Så än är hon inte speciellt vacker att titta på, taskigt pälsad och mager men vänta bara till i sommar!

Lite sol och bete kommer göra susen för henne! :)

Men ni ska bara veta hur gosig hon har blivit sen jag tog mig an henne!


 


Det börjar närma sig utställning för mig och Pysen igen och den här gången hamnar

vi i Lidköping på en nationell utställning.

Så vi laddar järnet med fullfoder och hårdträning!

Han har börjat få superkropp redan nu!

Men vi kämpar på ända fram till mål, vi hoppas ju på vårt första ck den här gången! :)

Förutom all träning så håller vi på med massa bus och Pysen har hittat en ny  favoritlek:

Ta pinnen!

Han jagar den som besatt och låter man honom fånga den så drar han i den för kung och fosterland!

Ibland pausar jag honom  och ber honom hoppa över pinnen istället och det gör han gladeligen

med god marginal :)



 

Ovido - Quiz & Flashcards