mil

Direktlänk till inlägg 17 februari 2014

Cosmic Run

Av Madelene - 17 februari 2014 03:06

Andra dumheter vi pysslat med här borta är Cosmic Run bland annat!

Vi anmälde oss till ett lopp i San Fransisco (som visade sig egentligen vara en bit utanför) som skulle

vara 5km långt.

Loppet var kvällstid och förutom att knata runt banan skulle man även kasta färg på varandra!

Gris roligt, för att det är kul att bli smutsig.

Jag tror att jag sotade ur rosa färg ur öronen två veckor efter loppet.

Och jag mördade min deoderant eftersom jag innan jag tvättat mig jättenoga använde den, vilket

i sin tur resulterade i ett antal förstörda linnen innan jag fattade vad det kom ifrån. höhö...

Bortsett från det var det en rolig upplevelse men det hela kunde ha arrangerats bättre.

Starten var 40 minuter sen vilket kändes lite drygt och när vi väl blev ivägsläppta så släpptes

vi ut på en mörk parkering. Slingan var "markerad" med random utplacerade koner som folk snubblade och ramlade

över högt och lågt, sen fanns det upplysta stationer men lådor som innehöll färgpulvret vi skulle kasta på varandra.

Alla blev fullkommligt bananas vid varje station så färgerna ven åt alla håll och kanter.

Den smakade inget vidare kan jag intyga eftersom jag rent vetenskapligt undersökte detta.

Inge fattade riktigt när vi var i mål och jag är inte säker på att vi sprang rätt slinga runt arenan men vi antog att vi var i mål när resten av flocken stannade och tog fram mobilerna.

Vi såg inga matstånd eller något ställe där de kunde tänkas sälja öl så vi drog oss tillbaka till Mountain View för att våldgästa "Steak out", numera omdöpt till Bier Haus.

Trevligt avslut på kvällen!

Det verkar finnas många liknande lopp här borta och jag kan tänka mig att köra en gång till om det är bättre arrangerat. Alternativt om det är billigare än 40 dollar.

           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madelene - 17 februari 2014 02:35

  Jag tänker mig att det kan vara trevligt att få se och veta lite hur det ser ut där jag nu spenderar den mesta av min tid. Jag har ju tuggat mig igenom min första quarter på foothill college där jag betade av kurserna: Counseling 5, Spanis...

Av Madelene - 17 februari 2014 00:37

    Eftersom jag nu försummat skrivandet en aning (igen) så får det bli en lite stötvis uppdatering nu istället när jag har lite tid över att sätta mig ner.   Sist skrev jag ju om att jag hade fått fast boende, nu har jag ju då flyttat IGEN!...

Av Madelene - 22 september 2013 10:15

     Att fylla år 11e September och befinna sig i USA var onekligen lite... speciellt! Fast egentligen inte, men det var defenetivt mer minnes arrangemang kring twin towers än vad man ser i Sverige. Födelsedagen firades i Palo Alto med käk p...

Av Madelene - 11 september 2013 08:03

Har hunnit med en hel del grejer sen sist! Jag har bland annat varit en tur till San Fransisco och genomgått en personlighetsförändring! Jag hatar shopping... MEN, denna dag lydde jag inte under denna lag då jag storögt gled genom butikerna med...

Av Madelene - 25 augusti 2013 06:24


   Jag har upptäckt mycket nytt på kort tid. Bland annat den vita lilla spindeln som plötsligt infann sig bredvid mitt huvud när jag skulle ta en liten lur för att lugna min jetlag. Jag karatehoppar rakt ner från våningsängen och skrämmer livet...

Ovido - Quiz & Flashcards