mil

Alla inlägg under mars 2012

Av Madelene - 12 mars 2012 20:16

 


Mitt lilla sjukvårds projekt har repat sig! :)

Den 2a mars så stog hon upp för första gången sen jag "räddade" henne!

Nu när jag vet att hon kommer klara sig har jag vågat kolla efter vad hon heter

och hennes namn är Inga ;)

Inga kan idag resa sig och gå helt på egen hand, så varje dag är vi ute och tar

en liten promenad så att hon ska bygga upp muskulaturen i benen igen!

Hon är nu så pass pigg att hon till och med orkar bråka med mig och försöker bestämma vart

vi ska gå ;)

Nästa vecka hoppas jag på att hon ska orka springa lite :)



Haha hittade ett litet videoklipp på Pysen som fräser runt i snön när vi var uppe hos farmor :)

Men nu blir det nog inga mer snö-race förrän vintermånaderna börjar om för nu törs

jag säga att det är vår!

Japp, jag vet att man inte ska säga så men det spelar ingen roll om det blir lite snöåterfall

senare för nu känner jag att det officiellt är VÅR igen!

För ljuset har kommit tillbaka :)

Idag tog jag faktiskt årets första promenad utan jacka!


   


Vi har varit ute och promenerat i skogen i en timme idag och klättrat på allt vi kan hitta! :)

Det börjar bli dags att bygga lite kropp på min lilla herre inför utställningssäsongen :)

Så nu ska vi byta ut klövjeväskan mot cykelturer tror jag!

Och lägga till lite extra foder.

Vi har anmält oss till utställningen i Lidköping den 6e Maj :)

Det ska bli så spännande!

Han har fått så bra kritik innan och det enda vi har fått nedslag på är att han har varit lite

tunn, saknat massa och det är ju inte konstigt med tanke på hur dåligt han ätit senaste året.

Men nu har han blivit jättemycket bättre på att äta utan att man behöver fjäska med honom!

Så det ska verkligen bli jättespännande att se hur det går i maj!

Vi hoppas på att få ta vårat första ck :)

Av Madelene - 2 mars 2012 23:17

Going back  north!

Ja! Spontant och helt oplanerat!

Just the way I like it :)

Far min talade om att han hade planer på att åka till härnösand över helgen

och undrade om jag var sugen på att följa med.

Sagt och gjort, jag tog ledigt på fredagen och så drog vi iväg på torsdagkvällen/eftermiddagen.

Jag började köra (helt lyrisk över att köra Audi istället för skoda) och körde hela vägen

till västerås från västerlanda.

Vilket är ett rekord för min del, har aldrig kört en så sammanhängande lång strecka förut.

Det tog 4 timmar.

Sen tog pappa över ratten och körde sista biten.

När vi väl kom fram omkring 2 på natten så hade vi kört i nästan 10 timmar.

Kan låta segt att åka så länge och ja, det är det, men inte så illa som det låter.

Tyckte faktiskt det var ganska mysigt att åka bara jag och pappa och prata lite.

Jag missade dock det enda djur vi såg längs vägen när jag blundade 5 minuter (av dessa 10 timmar!!!).

Tydligen satt det en bajsande räv i diket... haha stackarn, tänk dig själv att få strålkastare riktade mot dig när

du sitter och gör ditt?


 


Jag vet inte vad det är men det är nåt speciellt varje gång man kommer tillbaka hit.

När man börjar känna igen sig, när bilen rullar upp på uppfarten, det rasslande ljudet av

gruset när farmor kommer ut för att säga välkomna och lukten i huset när man kommer in

genom dörren.

Det känns så hemma!

Trevliga människor som gärna växlar några ord trots att ni aldrig mötts förr.

Och såklart miljön, stormtrivs i miljön!

Nä, vi kan konstatera att jag faktiskt längtar tillbaka till mitt Härnösand!


Tantmode?


Vi tog en tur på stan idag och kikade runt lite.

Jag höll benhårt i min plånbok (vilket inte var så svårt just idag) och köpte bara

lite godis till Pysen.

Men jag följde snällt med farmor till de butiker hon ville kika i.

Men hon hittade inte heller något och sa lite förargat:

- Tänk att jag hittar aldrig nåt längre när jag är ute på stan och letar kläder!

- Nä det är klart, industrin är ju bara inriktad på ungdomar.

Farfars tillägg fick mig att börja fundera lite. Är det verkligen så?

Finns det inget "tantmode"? Eller får tanterna helt enkelt nöja sig med sånt som

blir över?

Om det nu är så, att det bara tillverkas kläder för yngre smak, är det då inte

lite orättvist att gnälla över tanter som man tycker klär sig alldeles för ungt

för sin ålder? Vah!?

Jag vill varken mena eller påstå nåt i detta för jag har inte undersökt hur

det ligger till med "tantmodet" men det fick mig att fundera lite i alla fall :)

Filosofen har talat! Nu byter vi ämne!


 

Seriöst kladdande


Jag har hittat en pensel till photoshop som immiterar en penna rätt bra.

Så jag började småkladda lite med den bara för att prova på och för att testa

ett nytt sätt att göra päls på.

Nu är det bara en ofärdig kladd i en stil jag känner mig för i men jag känner mig

ganska nöjd med resultatet så här långt ändå :)

Jag är inte nöjd med ögonen men det är för att jag lite oavsiktligt har blandat två

stilar i bilden.

Det var tänkt att bli en lite cartoon-aktig bild till att börja med men blev sen lite mer skiss/rality

inriktad.

Hur som haver så trivs jag bra med den nya penseln ;)

Ovido - Quiz & Flashcards