mil

Alla inlägg den 23 juli 2011

Av Madelene - 23 juli 2011 00:36


Oj oj oj Madde har fåt både köksbord och stolar idag :D
As gött!
Spännande att kunna sitta ner när man äter.

Jag började dagen snyggt med att glömma lunchen hemma så
de fick bli en kebabtallrik, tråkigt ;)
Sen fick det bli en "Ben and Jerrys" framför tv:n i min uppgraderade soffa (två stolar med ett täcke över). Dock inte en hel eftersom jag av nån anledning
inte längre kan trycka i mig en hel (vad har hänt!? D:).

Robert fick nåt städryck på jobbet idag och började spola rent alla väggar
med högtrycken, jätte trevligt men om han får städryck betyder det även
att jag måste få det hur ofrivilligt det än må vara.
Det rullade in fler o fler extra uppgifter med tillägget "det hinner du"
..... -_-
Så utöver det vanliga schemat som brukar fylla dagen alldeles utmärkt så
blev det tvätta rutor, vaccinera och hornbränna 9 kalvar, dräktighetsundersöka 12 kor/kvigor (med semin såklart eftersom man inte får hornbränna själv längre).

Sen att roboten hade tuppjuck halva dagen gjorde det inte mindre stressigt.

Och att jordfelsbrytarn slog ifrån hela tiden... och kompressorn dog...
och säkringar gick D:

Och sist men inte minst så dog ensilagevagnen mitt på foderbordet.

Så trots att min lunch varade i typ en kvart idag och att jag sprang runt
som en speedad terrier så blev jag klar 40 min senare än vanligt.

Sen var jag lat och somnade på sängen direkt efter duschen när jag kom hem... i typ 2,5 timme.

Och därför sitter jag här nu typ 00:30 :D


 


Jag skulle ha duschat min vovve idag men till hans stora lycka var jag för trött

så det får bli imorn.

Jag verkar ha lyckats med min gödningsplan i alla fall, han vräker i sig falukorv

inte ett ont anande om mattes plan, att få honom normalfet!

Han ska upp typ 3-4 hg.

Vovves nya favoritplats verkar föresten vara mattan mellan köket och vardagsrummet :)

Han sover som en stock så fort han lägger sig där!

Kanske skulle lägga den i sängen och prova själv?

 
Ovido - Quiz & Flashcards