mil

Alla inlägg under december 2011

Av Madelene - 11 december 2011 20:52

Jag har nyligen börjat inse lite att julen nu är ganska nära!

Och faktiskt, så börjar jag få lite julkänslor nu!

Kommer inte ihåg när jag verkligen hade julkänslor senast!

Jag brukar bli lite småbitter i oktober för att jag tycker att alla butiker och reklamkampanjer

börjar med julpynt och sånger alldeles för tidigt och det tar ju död på julstämningen

för man hinner ju vänja sig alternativt tröttna tills de blir december!?

Men i år har jag jobbat så mycket att jag inte riktigt hunnit tänka så mycket på omgivningen runt omkring

och nu i helgen drog vi igång stämningen ordentligt med pepparkaksbak och julmarknad!

SUPERMYSIGT!

Jag har vart lite busig och spenderade lite pengar på ett halsbandshänge(tror egentligen det är till för armband men jag gör på mitt sätt!) i form av en g-klav.

Tycker det är en väldigt vacker symbol!

Jag har nu i alla fall ätnligen byggt min pepparkakstraktor som jag tänker ställa på jobbet ;)


 


Vi var ju som sagt på julmarknad idag och när vi stannade till vid en garnbod och tittade lite kunde

jag inte låta bli att lägga märke till tanten som stirrade så på mig.

Inte på nåt elakt vis, men hon tittade hela tiden!

Sen innan vi skulle gå blev hon alldeles till sig och sa att hon måste få visa oss något!

Tydligen är en bekant till henne, eller om det var hennes barnbarn, min dubbelgångare!

Så hon tog fram en bild och visade och frågade om jag möjligen kom norrifrån.

Vilket faktiskt stämmer!

Hur hon nu kunde se de, vi kanske ser ut som fragglar allihopa? Fräckt!

Tyckte dock inte att vi var så lika, men å andra sidan var bilden inte så tydligen och hon var så till

sig över detta att jag inget ville säga :)


Förutom allt julmys så har jag faktiskt tränat ganska aktivt med Pysen på senaste och vi

har övat speciellt mycket på just "stå" och har nästan låst fast kommandot nu.

Så kanske herrn kan tänka sig att stå i ringen istället för att sitta i fortsättnignen!

Men mellan träningspassen kommer det såklart lite bus och vi avslutar inlägget med en video på

pysens jakt efter älskade nallen!



 

Av Madelene - 6 december 2011 21:01

Åh vad jag är kass på att uppdatera!


Men men, here we go!


Jag tog ju hem tre små katter som jag skulle fixa hem åt. JA det har väl gått rätt bra,

den långhåriga blev såld på 2 dagar. Den svarta fick flytta tillbaka till ladugården (och får leva yaaay) för

han trivdes inte inomhus, så nu sitter jag ju då med 1 kvar, Skorpan.

Världens goaste pisse!

Om jag bara kunde så hade jag lätt behållt honom!

Han och hunden älskar varandra och leker dagarna i ända, wich means, more time for myself!

Han spinner bara man tittar på honom och han verkar väldigt intresserad av promenader.

Så ska nog prova att ta med honom någn gång när jag går ut med hunden.



Jag har fått shoppingfeber!

Var ute på stan igår och skulle BARA ha cenitlera men kom hem med:

Ståltråd, tångsett, cenitlera, doftgran, vitaminer, 3(!) böcker om hundar, kardborrband (stavning?), knappar och muddväv!!!!

Nåt är fel med mig... Men de e klart, så länge jag slipper stå i provrum är shopping ganska kul :)

Och så länge det shoppas till hunden kan jag hålla på i evigheter!

Förutom det så fick jag övat lite på min stadskörning (i centrala göteborg, sug på den!) och som en belöning bjöd Sebbe på kaffe :)

Mycket trevligt!

Avslutar inlägget med en bild på min kära lussekatt! (Som vill ha ett hem!!!)


 
  

Ovido - Quiz & Flashcards