mil

Alla inlägg under februari 2013

Av Madelene - 18 februari 2013 23:49

Endast 6 månader sen sist... Men nu kör vi!


Tänkte jag skulle "renovera" bloggen lite eller göra om den helt till en hund blogg.

Kommer från och med nu enbart skriva om hunderierna och kanske slänga in en skiss nån gång

då och då.

Förresten är det jag som målat bilderna på bannern!


Men om vi ska återknyta till den spännande titeln, så har jag gått och skaffat valp!

Fast jag sagt att jag inte skulle men nu kunde det inte hjälpas, det bara blev så..!

Och det blev inte ens en större hund den här gången, som jag också hela tiden har svurit att det skulle va,

utan det blev en till likadan i annan kulör!

Närmare bestämt choklad brun, välkommen till familjen Charlie <3


 


Charlie kommer från kenneln All saints och heter på stamtavlan "All saints Eyeful Eagle".

Han är nu 4,5 månader och är nästintill rumsren så länge inte matte slöar till.

Vi har inte tränat så mycket annat än kontakt, stanna och hit ännu men häromdagen kom hans första

trick, vacker tass!

Förutom det är han inkörd på klicker och börjar få grepp om det.

Verkar bli en kille med arbetslust :)


Vad gäller zoobutiks jobbet har jag nu varit anställd i ca 6 månader, så det gick ju bra!

Och nu planerar jag en flytt, IGEN!

Mer om det en annan gång, men jag hamnar närmre jobbet i alla fall.


 

Ovido - Quiz & Flashcards