mil

Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

Kämpigt!

Av Madelene - 22 maj 2011 23:22

En olycka kommer sällan ensam och särskillt inte för mig! (Känns det som ibland)

Förra veckan blev min telefon kaputt så jag vart tvungen att köpa en ny, inte hela världen för det var väl lite på tiden med tanke på att

jag inte haft ny telefon på 4 år(!).

Men nu har jag jobbat hela veckan, inklusive helgen, och häromdan när jag var på väg hem så blev min bil också kaputt!

Inte helt kanske då, det var bara generatorremen som stack... men det var andra gången, vi bytte den för typ 2-3 månader sen så felet måste sitta i grejen som håller remmen. Ja ja, skit samma jag överlämnar de till nån som kan.


Jag har frisserat järnet hela veckan! Är trött på att jaga huvet på kossan varje gång jag ska se vad hon "heter" så jag har klippt in nummrena i pälsen på rumpan på några stycken. Det kommer ta ett tag att beta sig igenom alla men idén är ju bra!


 


Förutom korumpor har jag även trimmat Milou idag :)

Han hade lite päls till övers kan man säga. Vi borstade honom i typ en halvtimme sen klippte jag lite och "snyggade till kanterna". Klippte även klorna och upptäckte en skum grej på hans ena trampdyna, det ser ut som det plötsligt börjat växa en extra klo ut ur den? Vi måste åka och kolla upp det för den sitter på ett så dumt ställe och han verkar ha ont av den.


 

Milous överblivna päls räckte ju till en hel hund till :)

Eller ja, beroende på hur man ser det.

En hel pysen till i alla fall, som för övrigt är helt nyduschad idag!

Han luktar som ett litet äpple.

Bra grejer som hänt i veckan är att jag har fått nya arbetsskor och att vi har skrivit på alla anställningspapper nu, med andra ord vet jag nu vad jag har för inkomst och kan då söka lägenhet om jag skulle vilja! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madelene - 17 februari 2014 03:06

Andra dumheter vi pysslat med här borta är Cosmic Run bland annat! Vi anmälde oss till ett lopp i San Fransisco (som visade sig egentligen vara en bit utanför) som skulle vara 5km långt. Loppet var kvällstid och förutom att knata runt banan sku...

Av Madelene - 17 februari 2014 02:35

  Jag tänker mig att det kan vara trevligt att få se och veta lite hur det ser ut där jag nu spenderar den mesta av min tid. Jag har ju tuggat mig igenom min första quarter på foothill college där jag betade av kurserna: Counseling 5, Spanis...

Av Madelene - 17 februari 2014 00:37

    Eftersom jag nu försummat skrivandet en aning (igen) så får det bli en lite stötvis uppdatering nu istället när jag har lite tid över att sätta mig ner.   Sist skrev jag ju om att jag hade fått fast boende, nu har jag ju då flyttat IGEN!...

Av Madelene - 22 september 2013 10:15

     Att fylla år 11e September och befinna sig i USA var onekligen lite... speciellt! Fast egentligen inte, men det var defenetivt mer minnes arrangemang kring twin towers än vad man ser i Sverige. Födelsedagen firades i Palo Alto med käk p...

Av Madelene - 11 september 2013 08:03

Har hunnit med en hel del grejer sen sist! Jag har bland annat varit en tur till San Fransisco och genomgått en personlighetsförändring! Jag hatar shopping... MEN, denna dag lydde jag inte under denna lag då jag storögt gled genom butikerna med...

Ovido - Quiz & Flashcards