mil

Alla inlägg den 30 maj 2011

Av Madelene - 30 maj 2011 13:42

Jag har hunnit med massa grejer i helgen!

Det blev en tur till lysevattnet för att fiska och grilla lite.

Tyvärr ösregnade det hela dagen så det var väl inte så jättemysigt kanske

men vid grillen var det härlig stämning!


 


Det blev ingen fisk för våran del, bara ett hugg.

De skulle väl tala om att de fanns där de små kräken men behaga inte att fastna.

Men det fanns andra på plats som fick upp en hel del :)

Och jag tror det var inhandlat 12kg kött så det var ju ingen som svalt ändå!


 


Pysen var med ut i båten också :)

Han tyckte det var riktigt mysigt till en början men han blev allt mer

deprimerad desto likare en dränkt råtta han blev.

Förståeligt, matte känner sig inte heller oemotståndlig när hon e blöt.

Och han tar i vanliga fall långa omvägar kring vattenpölar så om han inte tyckte

att det var jätte ballt att sitta still i ösregnet så e det nog inte så konsigt.

Men han bäddade ner sig bland filtar och sovsäckar på en madrass i vindskyddet sen så han trivdes ganska bra ändå.


 


Jag och Benjamin åkte hem för att sova och jag passade då på

att duscha och borsta pysen ordentligt så han var helt slut sen på kvällen.


Idag har jag blivit medlem i en av skk's länsklubbar!

Jag tillhörde automatiskt Norra Älvsborgs Kennelklubb men har mailat och bett

att få tillhöra vakk istället eftersom jag tänker flytta till kungälv och redan rör

mig som mest i det området.


Förutom det så har min lön trillat in idag *I GOT THE POWER!*

Så jag tänkte köpa det där kopplet till pysen idag som jag har dregglat efter

i några veckor nu sen jag såg det hos veterinären.


Igår var det mors dag och vi firade hos Benjamin med massor av folk!

Min kära mor med familj dök också upp och vi hade jätte mysigt allihop.

Grattis alla mammor :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards