mil

Direktlänk till inlägg 25 maj 2012

Ko-släpp!

Av Madelene - 25 maj 2012 00:47


Japp! Nu har vi släppt ut våra damer :)

Och jag tänkte att det kanske kunde vara kul för dem som inte hade möjlighet att

åka och se nåt kosläpp i år, att titta lite online!

Inte? Slipp då!

Jag tycker det är lite kul i alla fall :)

Nu går ju "våra" kor i lösdrift så det blir ju inte nån jättecirkus direkt

men lite tossiga blir de ju i alla fall.

Och fast det är samma hage som förra året så är allt jätte nytt och SÅ spännande!


Efter ko släppet på morgonen åkte vi ut och stängde hagar.

Reparerade och bytte ut stängsel runt hagarna med andra ord.

Och jag tyckte att jag var skitsmart som hade på mig ett linne och shorts idag

för att slippa bonnebrännan men så fick jag en kräftbränna istället!

Jag är nästan vinröd både fram och bak! Så hur ska jag ligga i natt!?

De löser sig, sitter och svalnar i en blöt urvriden t-shirt just nu (tack Mariana!) så det känns redan

lite bättre.


 


Men om vi bortser från min lilla kräftbränna så har min arbetsdag varit grym!

Det har var soligt hela dagen (obviously) och jag har fått jobba ute i stort sett hela dagen (obviously^2).

Vi började med att stänga kring en hage som vi tänkt släppa kvigor i, så jag fick leka med fyrhjulingen halva

dagen igen :D

Vi tog en paus med en kall öl när vi var halvklara ungefär, avslutade och åkte för att käka lunch.

Chefen bjöd på kebab, NAJS! :D

Sen bar det iväg och hämta kvigor och slänga ut dem på lite beten.

Och för er som funderar över hur öl och fyrhjuling går ihop, no worrys, det var bara en 3,5a och vi åkte ju bara

runt i hagarna ;)

No harm done!



Kvigorna blir lite knasigare än korna när de får komma ut för de går inte i lösdrift som

tanterna gör utan står antingen uppbundna vid ett foder bord eller på en spalt.

Och den sista bra grejen idag är ju att jag blev av med den fruktansvärda gaphalsen vid uppbundna bordet!

Hon har ett HEMSKT läte och från sekunden maten tar slut så står hon och skriker hela dagarna.

Inte muar, SKRIKER ändå från tårna!

Hon ger ett litet smakprov i videon. Tänk er att lyssna på det hela dagarna?

Men idag åkte hon på bete, skatan... Så nu blir det lugnt och skönt på jobbet ända fram till hösten :)

Och imorn blir det bila till skövde! :)



Tjoho!
  

    

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madelene - 17 februari 2014 03:06

Andra dumheter vi pysslat med här borta är Cosmic Run bland annat! Vi anmälde oss till ett lopp i San Fransisco (som visade sig egentligen vara en bit utanför) som skulle vara 5km långt. Loppet var kvällstid och förutom att knata runt banan sku...

Av Madelene - 17 februari 2014 02:35

  Jag tänker mig att det kan vara trevligt att få se och veta lite hur det ser ut där jag nu spenderar den mesta av min tid. Jag har ju tuggat mig igenom min första quarter på foothill college där jag betade av kurserna: Counseling 5, Spanis...

Av Madelene - 17 februari 2014 00:37

    Eftersom jag nu försummat skrivandet en aning (igen) så får det bli en lite stötvis uppdatering nu istället när jag har lite tid över att sätta mig ner.   Sist skrev jag ju om att jag hade fått fast boende, nu har jag ju då flyttat IGEN!...

Av Madelene - 22 september 2013 10:15

     Att fylla år 11e September och befinna sig i USA var onekligen lite... speciellt! Fast egentligen inte, men det var defenetivt mer minnes arrangemang kring twin towers än vad man ser i Sverige. Födelsedagen firades i Palo Alto med käk p...

Av Madelene - 11 september 2013 08:03

Har hunnit med en hel del grejer sen sist! Jag har bland annat varit en tur till San Fransisco och genomgått en personlighetsförändring! Jag hatar shopping... MEN, denna dag lydde jag inte under denna lag då jag storögt gled genom butikerna med...

Ovido - Quiz & Flashcards