mil

Alla inlägg den 21 maj 2012

Av Madelene - 21 maj 2012 19:57

Tror väderfunktionen på min telefon är helt värdelös.

När jag vaknade i morse och skulle kolla klockan så stog det att det skulle vara ösregn

och åksa ute.

Märkligt tänkte jag, det känns inte så.

När jag drog väck gardinerna så var det inte ett moln på himmlen och typ 25 grader varmt!

Så idag, eftersom jag äntligen var ledig under en dag med fint väder, fick det bli preiär i solstolen!

Pysen var också med och solade och skulle helst ligga på preciiis samma ställe som matte!


 


Det var kanske inte det mest praktiskta men lite mysigt i alla fall!

Han flyttade sig själv sen när han kände hur varmt det blev ;)

Men vi låg faktiskt inte och degade hela dagen, vi tog bussen in till stan och socialtränade

i ca 2 timmar :)

Han var jätteduktig!

Vi mötte massa hundar och jag kunde bryta intresset för dem och få honom att titta på mig varje gång! :)

Förutom när en jackrusselvalp som höll på hänga sig i sitt koppel bjäbbandes studsade förbi.

Då blev han pipig och ville fram men efter en stund lugnade han sig och satte sig igen :)

Vi behöver mycket mer träning men vi är på gång i rätt håll!


 


Det var äckligt varmt på bussen på vägen hem!

Tur att det inte är så jättelångt för tyckte lite synd om pysen som vart så varm.

Tur man hade med sig vattenflaskor i alla fall!

Haha vi var ute igår och gick en promenad på nästan en mil, också väldigt varmt men

solen låg inte på då som den gjorde idag.

Hur som helst tyckte jag så synd om Pysen då när han blev så varm så jag lyfte upp honom och

släppte ner honom i sjön för att han skulle svalka sig lite.

Detta tyckte vi inte alls var roligt!

Tills han kände att det blev svalare, sen gick det inte att få stopp på honom :P

Han for som en raket mellan mig och intressanta saker överallt runt omkring.


Får avsluta med att säga att jag är äckligt mallig och stolt över att jag nu har hållt igång mitt löpande i 3 veckor!

Mohaha! Vanligtvis blir jag förkyld efter 2 och kommer inte riktigt igång igen.

Men NU! *viftar med fingret*


 

Ovido - Quiz & Flashcards