mil

Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Multiaktivering!

Av Madelene - 6 maj 2012 22:27

Det har hänt massor senaste veckan!

Jag fick äntligen tummen ur och köpte nya löparskor så nu har jag

äntligen kommit igång och börjat springa!

Nu ska jag bara hålla igång det också...

Men det börjar bra i alla fall! Jag har bara kommit ut och sprungit 3 gånger än så länge men

har redan slagit mitt löprekord!

Sprang ca 5-6km häromdagen! :D

Så är äckligt nöjd med mig själv för tillfället.

Och idag bar det iväg till Lidköping på nationell utställning med Pysen :)


 


Det var inte en jättebra dag eftersom vovve var ovanligt ofokuserad :/

Det gick relativt bra fram tills det närmade sig våran tur, för jag hörde inte vad ringsekreteraren sa

hur jag än ansträngde mig!

Det var omöjligt att höra henne!

Så jag blev plötsligt jättenervös i tron om att jag kanske skulle missa våran tur!

Det gjorde jag inte, jag hörde, men då var det redan försent. Jag hade hunnit bli nervös

och jag tror det smittade av sig på Pysen som plötsligt gick upp i varv och inte alls var

intresserad av att lyssna på matte.

Sen kändes det inte bättre när domaren (lite förolämpande) frågade om det verkligen var

min hund för han tyckte inte det såg ut så. "You are not connected, he's not feeling you".

Kändes ju fruktansvärt kul att höra om sin ögonsten?

Ändå förklarade jag att han inte är van vid situationen och så mycket hundar så han blir

väldigt exhalterad och vill hälsa på alla.

Men domarn verkade fortfarande tycka att det var konstigt.

Men hallå, han är inte ens 2 år än!? Lite bebisfasoner måste de väl få ha fortfarande.

Nånsin hört talas om bråkiga tonåringar?


 


Det slutade i alla fall med att vi fick ett Very Good och en 1a placering.

Jag förstog inte riktigt det där med 1a placeringen för vad jag fattade som så var

vi ensamma i våran klass och då kan man väl inte placera sig?

Det var i alla fall vad vi fick höra när vi var på Backamo förra året och var ensamma i den klassen.

Tillhörde vi klassen som gick innan oss då eller har dom bara ändrat reglerna?

Jätte rörigt idag... Men lite kul var det allt, de bjöd ju på gratis hundgodis så Pysen var nog lycklig.



 

Vi avslutade hemma med ett vanligt träningspass för att få upp humöret lite!

Skönt att se att fokusen var tillbaka på plats!

Han tappar den bara ett ögonblick när han tror att jag slänger ner en godis på backen :P

Men det var lite mitt fel som var otydlig.

Men nu ska jag börja kolla upp kurser till oss och förhoppningsvis börja med nån sport!

Vi siktar på antingen agility, rally lydnad eller musical freestyle :) Allt verkar så kul!


 


Förutom detta spektakel så hade jag den 1a Maj varit anställd hos Robert i ett år!

Så jag bakade en kossetårta och bjöde på fika :)

Egentligen var det en vädligt stor kärleksmums/mockaruta med socker kor på men

i min värld är det en kossetårta!

Gött väder var det också så vi kunde sitta ute och fika!

Blev till och med lite solbränd ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madelene - 17 februari 2014 03:06

Andra dumheter vi pysslat med här borta är Cosmic Run bland annat! Vi anmälde oss till ett lopp i San Fransisco (som visade sig egentligen vara en bit utanför) som skulle vara 5km långt. Loppet var kvällstid och förutom att knata runt banan sku...

Av Madelene - 17 februari 2014 02:35

  Jag tänker mig att det kan vara trevligt att få se och veta lite hur det ser ut där jag nu spenderar den mesta av min tid. Jag har ju tuggat mig igenom min första quarter på foothill college där jag betade av kurserna: Counseling 5, Spanis...

Av Madelene - 17 februari 2014 00:37

    Eftersom jag nu försummat skrivandet en aning (igen) så får det bli en lite stötvis uppdatering nu istället när jag har lite tid över att sätta mig ner.   Sist skrev jag ju om att jag hade fått fast boende, nu har jag ju då flyttat IGEN!...

Av Madelene - 22 september 2013 10:15

     Att fylla år 11e September och befinna sig i USA var onekligen lite... speciellt! Fast egentligen inte, men det var defenetivt mer minnes arrangemang kring twin towers än vad man ser i Sverige. Födelsedagen firades i Palo Alto med käk p...

Av Madelene - 11 september 2013 08:03

Har hunnit med en hel del grejer sen sist! Jag har bland annat varit en tur till San Fransisco och genomgått en personlighetsförändring! Jag hatar shopping... MEN, denna dag lydde jag inte under denna lag då jag storögt gled genom butikerna med...

Ovido - Quiz & Flashcards