mil

Alla inlägg den 17 februari 2014

Av Madelene - 17 februari 2014 03:06

Andra dumheter vi pysslat med här borta är Cosmic Run bland annat!

Vi anmälde oss till ett lopp i San Fransisco (som visade sig egentligen vara en bit utanför) som skulle

vara 5km långt.

Loppet var kvällstid och förutom att knata runt banan skulle man även kasta färg på varandra!

Gris roligt, för att det är kul att bli smutsig.

Jag tror att jag sotade ur rosa färg ur öronen två veckor efter loppet.

Och jag mördade min deoderant eftersom jag innan jag tvättat mig jättenoga använde den, vilket

i sin tur resulterade i ett antal förstörda linnen innan jag fattade vad det kom ifrån. höhö...

Bortsett från det var det en rolig upplevelse men det hela kunde ha arrangerats bättre.

Starten var 40 minuter sen vilket kändes lite drygt och när vi väl blev ivägsläppta så släpptes

vi ut på en mörk parkering. Slingan var "markerad" med random utplacerade koner som folk snubblade och ramlade

över högt och lågt, sen fanns det upplysta stationer men lådor som innehöll färgpulvret vi skulle kasta på varandra.

Alla blev fullkommligt bananas vid varje station så färgerna ven åt alla håll och kanter.

Den smakade inget vidare kan jag intyga eftersom jag rent vetenskapligt undersökte detta.

Inge fattade riktigt när vi var i mål och jag är inte säker på att vi sprang rätt slinga runt arenan men vi antog att vi var i mål när resten av flocken stannade och tog fram mobilerna.

Vi såg inga matstånd eller något ställe där de kunde tänkas sälja öl så vi drog oss tillbaka till Mountain View för att våldgästa "Steak out", numera omdöpt till Bier Haus.

Trevligt avslut på kvällen!

Det verkar finnas många liknande lopp här borta och jag kan tänka mig att köra en gång till om det är bättre arrangerat. Alternativt om det är billigare än 40 dollar.

           

Av Madelene - 17 februari 2014 02:35

 

Jag tänker mig att det kan vara trevligt att få se och veta lite hur det ser ut där jag nu spenderar den mesta

av min tid.

Jag har ju tuggat mig igenom min första quarter på foothill college där jag betade av kurserna:

Counseling 5, Spanish 1, ESL 26 (english as a second language), Basketball fundamentals, Math 220 med betygen

Pass, A, C, A, C


       


Matte är inte min starka sida... men jag tar mig igenom i alla fall!

Den här quartern har jag Spanish 2, Math 105, Art faces and hands och Basketball fundamentals.

Kommer inte att ta någon mer basket med tanke på att jag inte kommer vilja spela för laget. Jag har fått frågan två gånger men känner att 2 timmar om dagen 6 dagar i veckan är lite mer tid än vad jag vill lägga på något som jag

bara tycker är lite kul och inte egentligen brinner för.

Jag har istället valt att satsa allt på kickboxningen då jag har hittat en klubbb jag trivs med: Serao academy.

Så nu tränar jag kickboxning 5 dagar i veckan och basket 1 dag. Däremellan ska det göras läxor och umgås med

vänner vilket gör att jag inte hinner vara inne här och uppdatera särskilt ofta.


Halloween


Jag har ju hunnit fira halloween här borta!

Det var intressant och det här med utklädnader satte igång redan några dagar innan själva halloween.

Ute på klubbarna dök det upp folk i dräkter, på matställena och lite här och var nä man var ute och gick.

Själv klädde jag ut mig till en "Días de los muertos darling" och använde halva min burk med eyeliner tror

jag till alla detaljer. Personligen såg jag inga barn som gick runt och knackade dörr men jag kan å andra sidan tänka mig att jag bor i fel område för detta. Dom knatar nog snarare runt uppe vid villa områdena där fler barnfamiljer bor. Vårat lilla gäng hann dock iväg på en amerikansk hemma fest i sunnyvale. Det var helt ok och där fanns givetvis dom klassiska blåa och röda plastmuggarna ;)


 

Av Madelene - 17 februari 2014 00:37

 


Eftersom jag nu försummat skrivandet en aning (igen) så får det bli en lite stötvis uppdatering nu istället när jag har lite tid över att sätta mig ner.


Sist skrev jag ju om att jag hade fått fast boende, nu har jag ju då flyttat IGEN!

Jag finner det vara effektivt för stressnivån och förbränningen att ständigt sväva runt lite utan att egentligen

bo på en fast punkt för länge. Fantastiskt!

Fast egentligen så hade det väl den här gånge att göra med att jag fult nog vant mig och blivit bekväm med att ha

mitt eget place. Så när man klämmer in mig i ett gruppboende med 8 andra glada pojkar och hyresvärdar som är väldigt öppna med sin... Relation. SÅ kommer jag inte att trivas som fisken i sjön, utan mer som en fisk i en skål... med lite pirayor.

Mitt första fasta boende var i hörnet på ett vardagsrum. Jag hade ett vackert och

färgglatt svart lakan som skiljevägg och alla mina tillhörigheter snyggt och prydligt organiserade i plastpåsar

runt min fantastiska luftmadrass samt överallt annars på golvytan innanför mitt lilla lakan.

Mina roomates var trevliga men vi hade lite olika sovvanor och hobbies vilket kunde göra det hela lite bökigt

för att inte trampa varandra på tårna ibland. Det var även en spännande uppgift att klämma in 6 personers induviduella matvaror i ett kylskåp, vilket resulterade i många middagar ute och väldigt slarvigt med övriga mål mat om dagen. Jag som ansträngt mig som en liten gnu senaste 6 månaderna innan flytten till USA för att

få ordning på kropp, kondition och matvanor fick lite tix i ögat eftersom jag nu slängde allt detta i papperskorgen.

Jag intog lite passivt läge och ignorerade min boende situation för att fokusera 100% på skolan. Jag upptäckte senare att detta inte riktigt gick hand i hand. Men fortsatte att ignorera detta tills vidare och höll mig upptagen med

aktiviteter på dagarna istället så att jag nästan aldrig var hemma. Vi var i Palo Alto, på standford shoppingcenter, en dag när vi fann detta färghav! Visst blir man lycklig av färg :)


 


Tidernas love story!


Kanske inte enligt disneys mall då men lite snuttig är den allt ;)

Vårt lilla gäng spenderade mycket tid med att utforska matställen längst Castro street i Mountain View

eftersom det ändå var nära de flesta av oss eller åtminstone enkelt att ta sig till.

Vi fastnade lite vid ett ställe vid namn "Steak out" där dom hade grymma burgare och god öl och utöver det en trevlig uteservering att sitta vid.

Det spenderades ganska mycket tid på detta ställe ska erkännas , höhö, de ska ju va gött o leva!

En av dagarna när vi gick dit noterade jag en kille i personalen som jag milt uttryck, utan att dreggla, tyckte var lite söt. Givetvis la jag in en jätte stöt, jag gav han extra drix! Det är ungefär så långt jag vågar sträcka mig när det kommer till att stöta på folk... O vem skulle fatta den vinken!?

Tänkte inte mer på det utan återgick till vårt lilla gäng av svenskar och njöt av maten istället.

Vi var lite runda om fötterna en kväll några dagar senare och råkade passera stället igen. Är man rund om fötterna

är det ju skönt att sitta ner en stund... och kanske underhålla tillståndet med en öl eller ett glas vin!

En av de bästa sakerna med det här stället är att hundar är välkomna. Och om man som jag har lite abstinens

efter sina egna hundar så är det jätte trevligt med hundar som råkar passera och kanske hälsar lite. Satt fånigt nog och nästan önskade att dom skulle sniffa på mig så jag fick hälsa varje gång de gick förbi.

Så kom det två stora fina schäfrar traskandes med en kille i andra änden av snöret och gick förbi vårat bord.

Den ena hunden sträckte sig efter mig för att hälsa och jag blev lyrisk och

frågade om jag inte kunde få hälsa på hundarna!

Absolut svarade killen och vi började prata om hundar en stund och lite allt möjligt. Sen talar han om att han jobbar på stället men har sin day off idag och tar av sig kepsen. Jag upptäcker först då att det är killen jag spanat in några

dagar tidigare och sväljer genast tungan för att inte få ur mig så mycket mer. Vi kan ju kanske sluta kalla honom killen nu då eftersom han vid det här laget hade presenterat sig som "Bryan". Han frågade om han fick bjuda mig på ett glas vin och jag med mina principer att aldrig låta någon köpa drinkar mm till mig blev genast lite obekväm:

- Eehhmm... Why would you do that?

- Well... Cause swedes rock!

- Oh ok then, that works!


Jag är mycket svårövertalad när jag inte är nykter.. Bryan går tillbaka till sitt bord med hundarna och sätter sig med sina vänner. En stund senare kommer det mycket riktigt in ett glas vin och killen som kom ut med det pekar på Bryan och säger att det är från honom.Han tittar inte för tillfället så jag kan inte vinka och säga tack,

så var och en fortsätter nu med sitt... jävlars...

Delar av gänget traskade vidare och jag blev sittandes kvar med min goda vän Einar och vi kvittrar vidare en stund om allt möjligt, så där som man gör efter lagom många glas :)

Man har gjort last call och det är nästan bara vi kvar när Bryan kommer förbi igen. Jag passar på att slänga iväg en

"poke" och tackar för glaset! Vi pratar lite till men han står hellre när jag erbjuder honom att stanna *satan då... han vill nog helst gå...*. Jag ursäktar mig för att gå och pudra näsan lite.. Okääääj jag skulle kissa! Jag tänkte att det kanske blir lättare för stackarn att gå om jag inte sitter där.

Men när jag kommer tillbaka så har han satt sig ner och sitter och pratar med Einar. *Åh Einar du är ett geni!*

Jag är rätt säker på att jag genast blev lite rosig om kinderna när jag kom tillbaka ut och satte mig ner.

Vi pratade vidare om allt möjligt och plötsligt försvinner Einar som en oljad vessla! Eller det visade sig snarare att

han smygit sig iväg för en stund sedan, jag hade bara inte märkt det än *flåååt*.

Misstänker att han inte ens behövde smyga, han vinkade förmidligen till och med haha.

Innan jag vet ordet av så har alla andra gått också och jag sitter själv kvar med Bryan och vi blir båda 5 år

och börjar räkna vem som har flest eller störst ärr och går sedan över på tatueringar. Han vann i antal minsann men mina va störst!

Sedan kom det ett litet erkännande...

Han hade sett mig ett par dagar tidigare och noterade mig då, ungefär på samma sätt som jag noterat honom.

Han hade tydligen sett mig den här kvällen men visste inte hur han skulle börja prata med mig så han gick för att

köpa cigaretter och tog med sig sin kompis hundar *så dom var inte en hans! Han hundtrickade mig den räven*, på vägen tillbaka stannade den ena som sagt för att lukta på mig och det var då jag började prata.

Båda hade alltså gått runt och tänkt precis samma sak och tack vare hunden började vi prata. Det hade vi förmodligen inte gjort om jag kännt igen honom tidigare för då hade jag svalt tungan långt tidigare.

Han frågade om jag ville äta med honom i veckan så några dagar senare hade vi vår första riktiga date.

Första ;)


Nu några månader senare bor vi ihop, jag, Bryan och Einar. Av olika anledningar, hemma skulle jag inte flytta ihop med någon så tidigt men här borta måste man ha roomates om man inte är rik som ett troll och bådas boende situation såg ut som så att vi var tvugna att flytta. Och då tänkte vi att vi kan väl lika gärna köra då, antingen så bo vi ihop ett gäng vi vet kommer överrens eller så chansar vi på nya männisor, och hamnar kanske i samma sitution igen.

So far so good! <3


 




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards