mil

Direktlänk till inlägg 2 mars 2012

Minnen och mode?

Av Madelene - 2 mars 2012 23:17

Going back  north!

Ja! Spontant och helt oplanerat!

Just the way I like it :)

Far min talade om att han hade planer på att åka till härnösand över helgen

och undrade om jag var sugen på att följa med.

Sagt och gjort, jag tog ledigt på fredagen och så drog vi iväg på torsdagkvällen/eftermiddagen.

Jag började köra (helt lyrisk över att köra Audi istället för skoda) och körde hela vägen

till västerås från västerlanda.

Vilket är ett rekord för min del, har aldrig kört en så sammanhängande lång strecka förut.

Det tog 4 timmar.

Sen tog pappa över ratten och körde sista biten.

När vi väl kom fram omkring 2 på natten så hade vi kört i nästan 10 timmar.

Kan låta segt att åka så länge och ja, det är det, men inte så illa som det låter.

Tyckte faktiskt det var ganska mysigt att åka bara jag och pappa och prata lite.

Jag missade dock det enda djur vi såg längs vägen när jag blundade 5 minuter (av dessa 10 timmar!!!).

Tydligen satt det en bajsande räv i diket... haha stackarn, tänk dig själv att få strålkastare riktade mot dig när

du sitter och gör ditt?


 


Jag vet inte vad det är men det är nåt speciellt varje gång man kommer tillbaka hit.

När man börjar känna igen sig, när bilen rullar upp på uppfarten, det rasslande ljudet av

gruset när farmor kommer ut för att säga välkomna och lukten i huset när man kommer in

genom dörren.

Det känns så hemma!

Trevliga människor som gärna växlar några ord trots att ni aldrig mötts förr.

Och såklart miljön, stormtrivs i miljön!

Nä, vi kan konstatera att jag faktiskt längtar tillbaka till mitt Härnösand!


Tantmode?


Vi tog en tur på stan idag och kikade runt lite.

Jag höll benhårt i min plånbok (vilket inte var så svårt just idag) och köpte bara

lite godis till Pysen.

Men jag följde snällt med farmor till de butiker hon ville kika i.

Men hon hittade inte heller något och sa lite förargat:

- Tänk att jag hittar aldrig nåt längre när jag är ute på stan och letar kläder!

- Nä det är klart, industrin är ju bara inriktad på ungdomar.

Farfars tillägg fick mig att börja fundera lite. Är det verkligen så?

Finns det inget "tantmode"? Eller får tanterna helt enkelt nöja sig med sånt som

blir över?

Om det nu är så, att det bara tillverkas kläder för yngre smak, är det då inte

lite orättvist att gnälla över tanter som man tycker klär sig alldeles för ungt

för sin ålder? Vah!?

Jag vill varken mena eller påstå nåt i detta för jag har inte undersökt hur

det ligger till med "tantmodet" men det fick mig att fundera lite i alla fall :)

Filosofen har talat! Nu byter vi ämne!


 

Seriöst kladdande


Jag har hittat en pensel till photoshop som immiterar en penna rätt bra.

Så jag började småkladda lite med den bara för att prova på och för att testa

ett nytt sätt att göra päls på.

Nu är det bara en ofärdig kladd i en stil jag känner mig för i men jag känner mig

ganska nöjd med resultatet så här långt ändå :)

Jag är inte nöjd med ögonen men det är för att jag lite oavsiktligt har blandat två

stilar i bilden.

Det var tänkt att bli en lite cartoon-aktig bild till att börja med men blev sen lite mer skiss/rality

inriktad.

Hur som haver så trivs jag bra med den nya penseln ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madelene - 17 februari 2014 03:06

Andra dumheter vi pysslat med här borta är Cosmic Run bland annat! Vi anmälde oss till ett lopp i San Fransisco (som visade sig egentligen vara en bit utanför) som skulle vara 5km långt. Loppet var kvällstid och förutom att knata runt banan sku...

Av Madelene - 17 februari 2014 02:35

  Jag tänker mig att det kan vara trevligt att få se och veta lite hur det ser ut där jag nu spenderar den mesta av min tid. Jag har ju tuggat mig igenom min första quarter på foothill college där jag betade av kurserna: Counseling 5, Spanis...

Av Madelene - 17 februari 2014 00:37

    Eftersom jag nu försummat skrivandet en aning (igen) så får det bli en lite stötvis uppdatering nu istället när jag har lite tid över att sätta mig ner.   Sist skrev jag ju om att jag hade fått fast boende, nu har jag ju då flyttat IGEN!...

Av Madelene - 22 september 2013 10:15

     Att fylla år 11e September och befinna sig i USA var onekligen lite... speciellt! Fast egentligen inte, men det var defenetivt mer minnes arrangemang kring twin towers än vad man ser i Sverige. Födelsedagen firades i Palo Alto med käk p...

Av Madelene - 11 september 2013 08:03

Har hunnit med en hel del grejer sen sist! Jag har bland annat varit en tur till San Fransisco och genomgått en personlighetsförändring! Jag hatar shopping... MEN, denna dag lydde jag inte under denna lag då jag storögt gled genom butikerna med...

Ovido - Quiz & Flashcards