mil

Direktlänk till inlägg 15 januari 2012

Träning och pälsvård

Av Madelene - 15 januari 2012 17:38

Nytt trick


Vi har jobbat lite på ett nytt trick!

Tänkte inte säga nåt förrän det sitter ordentligt men nu kan jag inte hålla mig mer :)

Vi håller på att jobba in "torka fötterna" eftersom det kan vara praktiskt att kunna i vårat

ack så vintriga land... eller var det slaskigt blöta land jag tänkte på?

Men nu har det ju faktiskt blivit ganska kallt :)

Har ju fått skrapa bilen åtminstone 7 gånger i år.

Han är jätteduktig i alla fall, det här är vårat första träningstillfälle för det här tricket så han är

ganska lättlärd!

Och jag ångrar inte en sekund att jag skaffade klicker, den är GRYM!


 


Jag köpte en ny borste när vi var på My Dog förra helgen och har märkt enorm skillnad!

Den är skitbra!

Innan så använde jag en kam och en karda men den här är lätt bättre än båda två tillsammans!

Han får SÅ mycket finare päls med den här, det blir inte frissigt och den sliter inte när man reder

ut tovor ur pälsen.

Så den här i kombination med K9 balsamspray är det bästa du kan ha till din hunds päls enligt mig!

Borsten kostade 99kr och är från eurogroom som tidigare hette häromi.


 

Vi har tagit domarnas kritik på blodigt allvar och ska nu se till att Pysen får kropp som heter duga!

Jag har köpt en klövjeväska till honom som han får bära när vi är ute på längre promenader :)

Jag har fyllt den med lite socker så att det blir lite vikt i den och ska öka på i takt med att hans

rygg blir starkare.

Förutom det så kör vi mycket stadsagility och balanserar på pilatesbollen hemma.

Har även köpt fler sorters foder till honom.

Har köpt ett färskfoder med mycket kött i från priima och nåt färskfoder för valpar med vom och lite

olika sorters kött i för att han ska få lite varierad kost.

Förutom det äter han som standard Royal canins valpfoder.

Så nästa gång ska de inte kunna säga att han behöver mer massa minsann!

Det gäller bara att han äter grejerna också.... det är ju det som har varit problemet tidigare, att han är ointresserad.

Men än så länge har det gått bra, han har ätit och lagt på sig kanonbra den här veckan!


 


Jag har faktiskt till och med varit aktiv på pysselfronten!

Draken är nästan färdig nu och jag har även börjat bygga på en chinese crested :)

I nästa inlägg ska draken vara färdig!

Och så snart jag får tid, ork och motivation så ska jag göra en ny banner till bloggen.

Är jätte trött på den här nu!


Avslutar med ett busklipp av Pysen och Aroz som roligt nog har funnit varandra!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madelene - 17 februari 2014 03:06

Andra dumheter vi pysslat med här borta är Cosmic Run bland annat! Vi anmälde oss till ett lopp i San Fransisco (som visade sig egentligen vara en bit utanför) som skulle vara 5km långt. Loppet var kvällstid och förutom att knata runt banan sku...

Av Madelene - 17 februari 2014 02:35

  Jag tänker mig att det kan vara trevligt att få se och veta lite hur det ser ut där jag nu spenderar den mesta av min tid. Jag har ju tuggat mig igenom min första quarter på foothill college där jag betade av kurserna: Counseling 5, Spanis...

Av Madelene - 17 februari 2014 00:37

    Eftersom jag nu försummat skrivandet en aning (igen) så får det bli en lite stötvis uppdatering nu istället när jag har lite tid över att sätta mig ner.   Sist skrev jag ju om att jag hade fått fast boende, nu har jag ju då flyttat IGEN!...

Av Madelene - 22 september 2013 10:15

     Att fylla år 11e September och befinna sig i USA var onekligen lite... speciellt! Fast egentligen inte, men det var defenetivt mer minnes arrangemang kring twin towers än vad man ser i Sverige. Födelsedagen firades i Palo Alto med käk p...

Av Madelene - 11 september 2013 08:03

Har hunnit med en hel del grejer sen sist! Jag har bland annat varit en tur till San Fransisco och genomgått en personlighetsförändring! Jag hatar shopping... MEN, denna dag lydde jag inte under denna lag då jag storögt gled genom butikerna med...

Ovido - Quiz & Flashcards