mil

Alla inlägg den 13 september 2011

Av Madelene - 13 september 2011 20:44

Hmm... Har det redan gått en månad sen jag skrev nånting sist?

Va kass jag är på det här!

Haha men i allafall, jag har haft lite fullt upp den senaste månaden om man säger så.

 

Jag har lyckats bli avslängd omkring den 25e Augusti, ingen kunde köra mig

så jag tog bilen själv till kungälv för att sy ihop mig lite.

Jag lämnade av Pysen hos Benjamin på jobbet och fick både skjuts och hämtning

av han chefer, jätte snällt!

Inget var brutet eller sprucket, det var bara skalet som behövde lappas ihop ;)

Jag pajade ett stygn redan dagen efter....

Jag har aldrig påstått att jag är smidig, men jag tror inte det blir så fult ändå.


 

Dagen efter åkte jag, Benjamin och kära svärmor och handlade lite cupcakes :)

DET, var fika!

Och dom var så fina att jag inte riktigt ville äta dom :3

Vi fick veta av gubben som hade butiken att dom håller kurser i cupcakes och... nåt som jag inte kommer ihåg vad det hette men grymt söta var dom ;D

Så vi bestämde att vi skulle försöka gå en sån kurs nån helg, alternativt ha en cupcake-bakar-dag, eller varför inte båda :D


Kul grej, eller ja jag vart rätt förbannad först, när vi var inne och köpte

godsaker så var det någon som stal skodamärket bak på min bil!

Stor poäng med det! Grymt onödigt!

Pfft, någon måste ha varit grrrrrymt avundsjuk på min gula fasa :P


 

Pysen har tagit sånglektioner och är nu värsta hårdrockarn :)

Eller så hade han bara fått ett köttben för första gången som han tyckte var

gaaanska gott!

Han var så söt precis när han fick den för han fattade inte vad han skulle göra med

den :)

Men jag tog loss en liten flis och stoppade i munnen på honom och sen lämnade han inte benet en sekund!

Han bokstavligen somnade med den xD

Mattes lilla plutt <3


 


Och så har man hunnit bli 20!

Nice och jag har också upptäckt den feta ironin kring mig....

Jag är född den 11e september när torn kraschar och ministrar dör och på min

namnsdag är det någon psykopat i Norge som löper amok och skjuter ihjäl massa

oskyldiga mäniskor!

WHAT!?

Vad är detta? Det är inte ok!

Jag blir seriöst nojjigt kring varje födelsedag eller vad som hellst som kan knytas till mig eller mitt namn!


Jag har även vart i valptankar!

Jag vill verkligen ha en kompis till Pysen, han blir så glad när vi träffar andra

hundar och det vore kul om han kunde få leka med någon i sin egen storlek

för omväxlings skull.

Så jag åkte faktiskt och tittade på valpar eftersom min ekonimi hade fått ett

litet uppsving. Blev grymt kär i en liten fis som sov i mitt knä under halva besöket

och var inne på att tjinga henne men vad händer då...

När jag kommer hem, Surpriiiize du har fått restskatt på 1700kr och btw så vill

försäkringsbolaget ha 1300kr för du hann inte sälja din förra bil tillräckligt snabbt....

Kan inte påstå att jag blev överlycklig men så är det ibland.

Satt och försökte räkna ut en bra avbetalningsplan och budget tills jag trodde ögonen skulle torka sönder men hur man än vrider sig har man arslet bak... Och även om jag hade råd att ta henne så skulle jag behöva leva på en jääävligt tight

budget i minst 6 månader framåt vilket betyder att om det händer nåt så har jag ingenting alls kvar. Då skulle jag få stå och skämmas och tala om att jag kan inte betala den här månaden för att det här och det här hände... Nej tack.

Så det var bara att bita sig i läppen och ringa för att förklara och tacka nej.

Tur att valparna i alla fall har en väldigt trevlig uppfödare, jag får kanske ta en titt på nästa kull istället. Hon har väldigt fina hundar!


Så Pysen får nöja sig med bara matte ett tag till! Och husses kisse såklart :)


  Och matte älskar sitt lilla troll mer än något annat! <3

Ovido - Quiz & Flashcards