mil

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Får det lov att vara en kattunge?

Av Madelene - 12 oktober 2011 22:18

Finns det något som piggar upp mer i höstmörkret än överraskningar?

Tre stycken närmare bestämt!

I tisdags när jag skulle mata katterna på jobbet så poppade det ut 2 huven ur väggen!

Där satt två kattungar som lite nyfiket kikade ut :)

Sååå söta, jag sprang och småkikade på dem hela dagen ^^

Och i slutet av dagen precis innan jag skulle hem så hittade jag nummer 3


 

Jag tänkte att det kunde vara trevligt att ge dem namn så snabbt som möjligt

så jag kallar dem Kulan/Skorpan (beroendepå kön), Trassel och Sudden :)

Inga höjdar namn kanske men de andra katterna har inga namn alls, förutom mamman som heter Fluff, vilket inte heller är nån höjdare direkt.

Men i vilket fall, jag tänkte att jag skulle ta med mig dem hem och fixa riktiga hem!

Jo det hade väl gått med dem kvar på jobbet också men det är kanske trevligare om katten är rumsren när man hämtar den? Dom kommer ju aldrig fatta lådan

om de får gå kvarpå jobbet som de vill.

Dessutom tror jag de blir snällare om man pysslar med dem och om de slipper bli

jagad av en ettrig hund varje dag.... tur att min e snäll :D


 

Så om det är någon som vill ha eller vet någon som vill ha en katt är det bara att

hojta! Hjälper gärna till om jag kan.


Från det till något helt annat:

Jag fastnade i en bilkö förra veckan, 2km ifrån jobbet och det tog 2 timmar att komma fram. Med andra ord: Medelhastighet 1km/h

Det är segt!

Men jag gnällde inte så mycket, lite för att det var lite gött att ta det lugnt på morgon men mest för att jag visste vad det handlade om.

Det var en tankbil som hade krockat med en lastbil bara nån kilometer från

jobbet och exploderat.

Läskigt! Fick lite ont i magen när de flera timmar senare sa på radion att

föraren av tankbilen fortfarande var saknad.

Kändes direkt vad som hade hänt, inte så troligt att han kliver ur och springer därifrån menar jag?

Senare på dagen sa de på radion att han hade dött i eldhavet,vilket fick mig att

börja reflektera över ordet eldhav och kom fram till att det är ett väldigt hemskt ord. Jätte sorglig dag! Jag undrar vad som hände, varför de krockade menar jag.

R.I.P


Nä, ruskar av mig den hemska stämningen och lättar på trycket lite med en pysen video!



 

Jag har faktiskt varit ganska aktiv med honom på senaste, mer än vanligt :)

Vi har cyklat ganska regelbundet och jag tycker jag ser att han rör sig

bättre och med mer fart.

Vi har även övat lite "gå fint" som han ska i ringen och han e jätteduktig men

hoppar hellre.

Sen har vi lekt massa sök i skogen och klättrat på stock och sten :)


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madelene - 17 februari 2014 03:06

Andra dumheter vi pysslat med här borta är Cosmic Run bland annat! Vi anmälde oss till ett lopp i San Fransisco (som visade sig egentligen vara en bit utanför) som skulle vara 5km långt. Loppet var kvällstid och förutom att knata runt banan sku...

Av Madelene - 17 februari 2014 02:35

  Jag tänker mig att det kan vara trevligt att få se och veta lite hur det ser ut där jag nu spenderar den mesta av min tid. Jag har ju tuggat mig igenom min första quarter på foothill college där jag betade av kurserna: Counseling 5, Spanis...

Av Madelene - 17 februari 2014 00:37

    Eftersom jag nu försummat skrivandet en aning (igen) så får det bli en lite stötvis uppdatering nu istället när jag har lite tid över att sätta mig ner.   Sist skrev jag ju om att jag hade fått fast boende, nu har jag ju då flyttat IGEN!...

Av Madelene - 22 september 2013 10:15

     Att fylla år 11e September och befinna sig i USA var onekligen lite... speciellt! Fast egentligen inte, men det var defenetivt mer minnes arrangemang kring twin towers än vad man ser i Sverige. Födelsedagen firades i Palo Alto med käk p...

Av Madelene - 11 september 2013 08:03

Har hunnit med en hel del grejer sen sist! Jag har bland annat varit en tur till San Fransisco och genomgått en personlighetsförändring! Jag hatar shopping... MEN, denna dag lydde jag inte under denna lag då jag storögt gled genom butikerna med...

Ovido - Quiz & Flashcards